Японські виробники кліматичної техніки закривають закордонні філії
Протягом багатьох років японські гіганти зайняті виробництвом побутової кліматичної техніки виносили свій бізнес за межі країни і економили на витратах. Але з початку 2015 року, в ЗМІ були оприлюднені ознаки зворотних процесів, так як великі гравці ринку почали повертати свої заводи назад у Японію.
Навесні 2015 року такі кроки зробила компанія Panasonic, возвратившая в країну виготовлення кондиціонерів, очищувачів повітря, пральних машин і великої електроніки, призначена для Японського ринку.
У грудні минулого року бренд Yao — іменитий виробник побутових очищувачів повітря і холодильників покинувши китайського партнера запустив свої заводи в префектурі Осака. У перших числах 2015 року компанія Canon заявила про плани на найближчі 3 роки розширити своє внутрішнє виробництво на 40 — 60%.
Антикризові заходи найбільших японських виробників (станом на 2015 рік)
- Компанія Panasonic. У плани компанії входить поступове повернення з Китаю та інших зарубіжних баз в Японії виробничих потужностей з випуску кондиціонерів, очищувачів повітря, пральних машин, мікрохвильових печей і інших товар. Висновок розпочато з весни 2015 року.
- Компанія Sharp. Бренд запустив в грудні 2014 року в префектурі Осака пробну лінію з виробництва побутових очищувачів повітря і холодильників в рамках часткової підготовки висновку виробничих баз з Китаю.
- Компанія Canon. Протягом найближчих трьох років планує провести стимулювання вітчизняного виробництва від 40% до 60%.
- Компанія Daikin Industries. Повертає заводи з випуску побутових кондиціонер з Китаю до префектури Сіга, Японія.
Обмежене відновлення рівноваги
Процесу розвитку антикризових заходів сприяють два фактори — явище ослаблення ієни і зростання витрат на зарубіжних виробничих базах. Курс ієни істотно впав по відношенню до долара і китайської юань з приходом абеэномики протягом останніх двох років.
Слабка ієна робить японські експортні товари більш конкурентоспроможними на зарубіжних ринках. І в той же час, швидке зростання і зміцнення економіки Китаю і країн-партнерів призводить до зростання виробничих витрат.
Велика кількість китайських туристів в Японії і їх легендарні торгові гульні є продуктом цих явищ. Вони зробили японські товари більш доступними для китайських споживачів.
Відносно слабка йена, ускладнюється зростаючою вартістю робочої сили за кордоном, штовхає вгору ціни на імпортні товари в Японії, в тому числі і на ті, які були зроблені в закордонних філіях.
У більшості випадків ці фактори звели нанівець первісне цінову перевагу. Тому, враховуючи обставини, що склалися, японські виробники почали замислюватися про репатріацію виробництва в Японії на обмеженій основі.
Відмова від Китаю?
Сьогодні Китай є менш привабливою середовищем, ніж це було кілька років тому. Причина — збільшені витрати праці і підйом економічного зростання до 7% у фінансовому 2015 році. Однак, спокуса Китаю — це 1,3 мільярда споживачів. Кліматичний ринок Китаю може поглинути більше 20 млн. нових товарів щорічно.
Показники ринку кліматичної техніки
Згідно з результатами базового дослідження, проведеного Міністерством економіки Японії в липні 2014 року, 22,9% японських виробників кліматичної техніки мають закордонні філії за межами країни. У 2013 році цей показник складав 29,4%. Зазначені цифри являють собою історичні максимуми.
За останні 4 роки японські виробники збільшували на 21.8% закордонні вкладення в порівнянні з попереднім 2013 роком.
За даними того ж опитування, в 2014 році в Японії було повернуто 554 зарубіжних філії. У 2013 році цей показник дорівнював — 44.
З повернутих виробництв 214 філій випускали промислове обладнання, 340 — продукцію для невиробничих галузей.
Серед японських виробників, виведення підприємств в основному здійснювався в Китай і країни Південно-Східної Азії. Виробництва в Північній Америці і Європі були в цей період скорочені. Процес основних інвестицій був спрямований на освоєння трьох економік Східної Азії (Китаю, Південної Кореї і Тайваню).
Результати опитування показали:
- на зовнішніх ринках Японії в 2015 році намітилася загальна тенденція продовжується експансії;
- провідні виробники кліматичної техніки Японії стали в 2015 році брати на озброєння концепцію місцевого виробництва;
- стала активно впроваджуватися модель виробництва, що захищає виробників від впливу коливань обмінного курсу;
- влада Японії стали допомагати виробникам адаптувати свої розробки, виробництва і маркетинг до місцевих умов;
- бізнес став вносити внесок у місцеву економіку шляхом створення робочих місць.
Ми в соціальних мережах